svenska uppgift- krönika

 

Jag är en sådan person som kan störa mig på väldigt mycket. Jag har alltså störningsperioder.
Ibland stör jag mig på det ena och sedan det andra. Och just nu är jag inne i en period där jag väldigt lätt kan störa mig på attentionwhores som det kallas för. Alltså människor som gör allt för uppmärksamhet. Det kan vara saker som att dra ner tröjan till tårna när man har dragit upp bhspännet till max så att tuttarna nästan flyger ur bh:n. Det kan också vara att ändra sin röst så man låter snygg, skratta jättehögt eller skrika något om någon annan så alla ska skratta och tycka att den där attentionwhoretjejen är jätte cool och alla vill vara som henne och bla bla bla.
Ni anar inte hur mycket jag stör mig på det. Jag menar varför vågar ingen vara sig själv? Det är det vackraste du kan vara! Om du blir omtyckt för den du är och inte för någon du låtsas vara så ska du vara riktigt lycklig. Om du är dig själv är du unik, det finns ingen hela jävla världen som är likadan som dig. Inte ens din tvilling är likadan. Du är unik, du är speciell. Om du hittar dig själv, gå ut med det. Visa världen vem den riktiga du är. Inte vara som nån annan eller låtsas vara någon som du inte trivs med att vara! Jag lovar dig som läser detta att om du fortsätter/börjar vara dig själv kommer du må så otroligt bra. Jag vet själv hur det är att inte våga vara sig själv. I hela sjuan var jag någon annan, jag var inte Kajsa Olenius som jag vill vara. Utan jag var någon annan jävla individ som inte ens existerar. Jag vågade inte stå för mina åsikter, jag vågade inte prata med människor jag inte kände eller har träffat förut. Kortfattad var jag en riktig mes. Och en mes vill ingen vara! Så stå upp för dig själv och visa att det är du som äger dig själv! Ingen annan! Inte ens dina föräldrar kan bestämma vem du är, bara du.


”Jag blir hellre hatad för den jag är, än älskad för den jag inte är”.
-Curt Cobain


Kommentarer
Postat av: Louice

Du är vacker precis som du är! <3

Svar: Åh tack det är du också fina<3
Kajsa Olenius

2013-11-21 @ 21:07:11
URL: http://nattstad.se/louicelindberg

OBS! INNAN DU KOMMENTERAR, LÄS DETTA:

- Designen är gjord av http://fames.se/thessys och all kopiering är förbjuden! Ser jag min design på någon annans sida med deras loggo eller liknande, så anmäls personen omedelbart.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback