MINA ÅSIKTER ANGÅENDE ALKOHOL & DROGER

Som ni säkert redan vet så är jag against alkohol & droger. Jag gillar det icke. Jag vet att man kan ha roligt utan alkohol, men jag vet själv inte hur det är att vara full för jag har själv aldrig varit det. Jag är faktiskt glad över att jag inte har druckit ännu, jag menar vad är det för förebild för våra barn om man dricker nu. Sedan när dom kommer i samma situation som oss så kan man inte säga att man aldrig drack när man var ung. Utan tvärtom..
Jag säger inte att man inte får dricka, det är ens eget val. Men jag tycker att det är ett konstigt sätt att försöka vara coolare, äldre, "mognare" eller söka status
Det låter konstigt att säga att det är moget att dricka, för jag tycker det är omoget. 
Eller man kan se olika på det, man blir "mogen" att dricka när man är vuxen. Då är det inte töntigt, eller coolt, bara helt naturligt. Men man måste kunna behärska sig och vara noga med hur mycket man dricker, så man inte kommer in i ett beroende, vilket kan vara väldigt lätt. Man ska vara rädd om sig, för när man är inne i beroendet är det otroligt svårt att gå ur. 
 
            Jag dricker inte för:
 
  • Jag får skuldkänslor för lätt.
  • Jag är medveten om att det är farligt, och att det är åldersgräns osv.
  • Jag vågar inte.
  • Jag vet inte hur jag blir när jag är full.
  • Jag är orolig vad folk ska tycka om mig när jag är full.
     

Kommentarer

OBS! INNAN DU KOMMENTERAR, LÄS DETTA:

- Designen är gjord av http://fames.se/thessys och all kopiering är förbjuden! Ser jag min design på någon annans sida med deras loggo eller liknande, så anmäls personen omedelbart.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback