MITT ÅR

JANUARI 

Jag hade precis mist en kille som betydde mycket för mig, jag kom aldrig över honom och tänkte på honom hela tiden, Jag gjorde allt för att få honom igen, jag plockade ögonbrynen, köpte större bh, sminkade mig mer men inget hjälpte. Jag var insnöad i mina egna tankar och allt kretsade kring uppmärksamhet av honom.
 

FEBRUARI
'
 Februari är ganska likt Januari, jag avr fortfarande insnöad på all skit jag varit med om. Jag pratade inte med killen jag gillade, men tillslut började han prata med mig igen. Jag började tro på allt igen, och inbillade mig att han gillade mig igen. Jag trodde för mycket och min svartsjuka var enorm när han kollade på andra tjejer.
 
Men sedan förändrades ALLT, jag blev kär på nytt. Vi såg en teater i skolan. Jag satt mitt emot en underbar kille, och tillslut mötte våra blickar varandra. Jag log mot honom och han log tillbaka. Jag hade blivit kär i Anton.
 
 
MARS
 
 På sportlovet började jag och Anton skriva på riktigt. Den 12:e mars hände det jag aldrig trott skulle hända. Men det hände, jag hade fått en pojkvän. För första gången i mitt liv hade jag ett seriöst förhållande. Andra dagen i skolan hörde jag 100 personer som grattulerade mig och kommenterade. Det jag kommer ihåg mest var "Ska du inte gå till din pojkvän?" Jag var så blyg och feg då, så fort jag såg Anton ville jag bara springa därifrån och gömma mig. Första kyssen kommer jag ihåg så väl.. Ingen av mig eller Anton hade kysst någon på riktigt förut. Vi började med att krama varandra, alla stod runt oss och ropade att vi skulle pussa varandra. Tillslut gjorde vi det, snett och på 0,1 sekunder var den klar. 
 

APRIL
Jg fick min Iphone, och det var påskmix. Allt förändrades i månaden April. Killar i 9an ropade "snygg rumpa" till mig flera gånger. Jag visste inte hur jag skulle ta det, om jag skulle ta det som något positivt eller negativit. Jag menar det är väl kul att dom la märke till något som dom tyckte var snyggt på mig, men man kan ju också tänka om det är det ända dom tyckte var snyggt med mig.. Men på något sätt kändes det som att det var någon mening med det. Jag fick bättre självförtroende och började gilla min kropp mer. 
 
MAJ
Sommaren började närma sig och jag hade fått bättre kontakt med flera människor. Jag började fylla i mina ögonbryn mycket mer, och gick ner i vikt. Jag hade fått för mig att jag skulle följa min egna stil och började klä mig i ungefär japansk punk. Vi kallade dem här tiden för "crazy time" Allt var bra då, jag tänkte inte på bekymmer eller problem, jag bara levde livet. Jag och Anton cyklade i kull och jag skrapade upp mitt knä. Det tog lång tid för såret att läka, jag har än idag kvar en stor röd "fläck" på knät. Ett stort R.
 
JUNI
Juni var en speciell månad, allt blev kaos i mitt liv med bara mer och mer svartsjuka. Minna åkte till USA, och jag Alicia och Bianca sjöng "Wherever you will go" på skolavslutningen. Sommarlovet hade börjat. 
 
JULI
 
Minna var borta i USA, Alicia var på Grällsta och det var bara jag och Bianca hemma i Ludvika. Vi träffades nästan varje dag, vi åt tillsammans, gick på promenader och badade. Vi gick till vårats ställe i skogen med matsäck. Vi blev också beroende av "mirrors-appen". Jag fick veta massa hemska nyheter som förändrade allt, men månaden var bra ändå. Jag var med Johan och Anton i 3 dagar i streck. Vi åt mat i Norrvik, badade och hade roligt. Ludvika festen varade, då var alla mina kompisar borta så den enda som fanns kvar var Anton. Vi såg Panetoz och drällde runt utan alkohol. Mysan var sjuk och jag blev bara mer och mer orolig för henne, vi åkte till veterinären och Mysan fick medicin. Jag åkte på kryssning till Finland med mamma, Hanna, Kicki och Lisa.
 
AUGUSTI

Nu var det bara några få dagar till vi började skolan igen. Jag och Alicia åkte på kryssning och träffade några grymma killar som vi umgicks med under resan. Den första Augusti inleddes mitt och Alicias godisförbud. Lite senare åkte jag och Alicia till stugan i 3 dygn. Vi hade klassens dag och vi sov över i skolan, det var verkligen något av det bästa jag har gjort! Det hände mycket under den här månaden, det tog slut mellan mig och Anton och världens finaste kanin lämnade jorden. Jag saknar henne så mycket! Efterfesten varade och Loreen kom, jag, Minna, Bianca & Alicia stod längst fram i tid så vi fick platsen.Ungefär en vecka innan skolan började fick jag ett tränings ryck och jag gick ut och sprang och powerwalkade varje dag. Jag gjorde allt för att gå ner i vikt tills vi började igen. Jag åkte till kupolenmed mina bästa vänner och shoppade inför 8an.
I slutet av augusti fick jag min kanin Dina. 
 
 
 
SEPTEMBER

Jag tappade kontakten igen med massor med folk, jag och Anton var hela tiden "som vänner". Men en gång när vi åkte till kupolem tillsammans förändrades allt igen. Vi kysste varandra, sen dess hade vi ett förhållande i smyg kan man säga. Fast alla märkte ju ändå att vi var tillsammans..  Jag och Anton åkte på AIK- Djurgårnde derby på Råsunda. Det var så himla roligt! Det var KM med skolan och jag var med och sprang och kom sist.... Men jag vann brons i kula :D Vi tog också skolfotot.
 
 
OKTOBER
Jag hade teater uppvisning med Tintin och alla andra i min teatergrupp. Det var då jag insåg hur kul det är att spela teater.
 
NOVEMBER

Jag fyllde 14 år och den månaden blev jätte bra. Jag tog tillbaka kontakten med alla jag förlorat med och allt kändes så himla bra!
 
DECEMEBER
 
Jag, Bianca och Alicia praoade på dagiset. Det var roligt, men vi saknade Minna och skolan faktikst. Det var julafton, jag var med Anton jätte mycket och idag är det nyårsafton. 
 
 
 
 
 
Mitt år har varit helt crazy, upp och ner. Men jag är i helhet nöjd med mitt 2012. Jag vill önskar att 2013 blir ett super bra år och att alla önskningr slår in. Mitt nyårslöfte för i år blir att jag ska börja träna och få min drömkropp. Jag  tänker också bli modigare och starkare som person. Jag tänker inte ta emot skit från andra, jag ska inte bry mig om folk snackar skit om mig. Jag är jag och det är inget jag kan ändra på.
Tack för att ni läser min blogg!
 
Gott nytt år på er alla!
 
 

Kommentarer
Postat av: minnanas

så himla mycket har hänt 2012, både bra och dåligt. gott nytt år finaste! loveu! ♥

Svar: ja allt har varit som en bergodalbana, love u2 finaste! <3
Kajsa Olenius

2012-12-31 @ 17:48:06
Postat av: Louice

Alltså Kajsa jag avgudar dig, du är underbart vacker, snäll, rolig och en person jag får bättre självförtroende av bara genom att läsa din blogg varje dag!! <3 :) Du är underbar på alla sätt och vis, önskar jag var som dig! <3
+ du och Anton passar så bra tsm, har inte sett Anton lyckligare än vad han är nu och vi har gått i samma skola sen femårsgrupp :) så håll i honom hårt! <3

2013-01-01 @ 21:47:25
URL: http://louice98.bloggplatsen.se

OBS! INNAN DU KOMMENTERAR, LÄS DETTA:

- Designen är gjord av http://fames.se/thessys och all kopiering är förbjuden! Ser jag min design på någon annans sida med deras loggo eller liknande, så anmäls personen omedelbart.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback