LONDON RESAN APRIL DEL 1

Jag har tänkt att jag vill komma tillbaka till bloggandet igen och därför tänker jag börja med att skriva om London resan som jag dels har fått önskemål att skriva om men också för att det var en av mina bästa semestrar.
Den resan var liksom som något nytt, jag har varit på två riktiga utlandsresor tidigare, USA & Spanien i somras med Anton.
Men nu ska jag berätta om London. Till London åkte jag med Hanna, mamma & min mammas barndomskompis Kicki & hennes dotter Lisa. Vi har umgåtts med dem i hela mitt & Hannas liv och viv har gjort som en grej att varje år gör vi mamma & Kicki en hemlig resa som vi inte får veta var den ska gå. Men i år bestämde vi tillsammans och den gick till London.
Vi hade som ett schema med saker vi ville hinna med, Madame Tussaud's , London Eye, Oxford Street, Harry Potter muséet och teater. Det var verkligen en superduper bra vecka, och jag är så glad att vi åkte dit.

Vi åkte tidigt på morgonen med ett tåg mot Falun för att sedan möta upp Kicki & Lisa och samåka med dom till Arlanda och sedan ta planet mot London. På den här bilden är vi på Arlanda på den tråkigaste terminalen, fanns typ 2 affärer.. När jag skulle åka till Spanien så var jag på en jättestor terminal med massor med affärer. Men här dricker vi Starbucks för första men inte sista gången.
Första dagen var det meningen att vi skulle åka The London Eye, men det blev något krångel med det så vi shoppade den dagen istället, vi gick bland annat in på Primark. Alltså det är det värsta bästa stället jag har varit på någonsin. Så himla billigt och bra kvalité konstigt nog, men så mycket folk och trångt, varmt och kö till allt. Jag blev bara arg och gick tillslut in i folk med flit för jag blev så arg.
Vi åkte även taxi, röd två våningsbuss och tunnelbana såklart. Faktiskt något av det roligaste ;)


Dag två köpte vi en go-by-bus--family-ticket vilket inte var ett smart köp. Vi köpte en biljett för två dagar för ungefär 1000:-, men när vi väl satt på bussen så gick det i typ 2,3 km/h. p.ga att det är så sjukt mycket trafik, så sjukt många bussar, man kan inte ens tänka sig hur mycket bussar det är om man inte har varit där. Sen är det även så otroligt smala gator. När vi hade åkt i en timme hade vi åkt 1/10 del av turen, vilket skulle betyda att om turen skulle gå i den farten så skulle den ta 10 timmar att åka. Så det var ingen höjdare.
Sedan åkte vi The London Eye och så fick vi på köpet ett 4D-experience.
 
 
 


 
 

Kommentarer

OBS! INNAN DU KOMMENTERAR, LÄS DETTA:

- Designen är gjord av http://fames.se/thessys och all kopiering är förbjuden! Ser jag min design på någon annans sida med deras loggo eller liknande, så anmäls personen omedelbart.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback