HEALTHY?

Jag har varit väldigt till och från med att vara nyttig. Jag är nyttig i en period och tränar och allt går så himla bra, men sedan går det åt helvete och så börjar jag käka onyttigt eller små äta.
Men i fredags så var jag på BIA-mätning. Vilket är när man sätter fast elektroder på foten och handen, och så går det en stöt igenom hela kroppen som mäter fett, muskelmassa & vätska. 
Sedan gör hon iordning ett matschema för vad man behöver äta för att till exempel bygga muskler eller gå ner i vikt. 
Jag vill bygga muskler och få en balans i både kost och träning. 
Den här dagen är inte slut än, men det här är min första riktiga dag som nyttig. Jag ska försöka låta bli att cheata (om det stavas så) så gott jag kan. Men det är inte lätt i början när man är ovan, men efter ett tag så vänjer man sig och då känns det så mycket lättare och bättre. Jag har också tänkt mig att jag ska göra i ordning ett träningsschema för mig själv. För att se resultat behöver jag träna fem gånger i veckan. Jag tycker egentligen att det är lite mycket. Men jag tror att jag ska klara av det om jag bara ger det några veckor och gör det bästa jag kan. 
Jag tror det är viktigt med variation annars tröttnar man så lätt och ger upp direkt. 
Men också lika viktigt att sätta upp mål för sig själv. 
Kommer säkert skriva mer om det här sen, men sedan jag började träna så har jag gått ner 6 kg, vilket känns rätt bra. Är stolt över mig själv, men det är en lång bit kvar till drömkroppen, men välmåendet har ännu större betydelse och där har jag redan hamnat! Om man bortser från tankar som ploppar upp här och där. 
 

Kommentarer

OBS! INNAN DU KOMMENTERAR, LÄS DETTA:

- Designen är gjord av http://fames.se/thessys och all kopiering är förbjuden! Ser jag min design på någon annans sida med deras loggo eller liknande, så anmäls personen omedelbart.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback